Friday, February 18, 2011

good bye

18/2/2010 - is my last day working with IEOL..
dah almost 3 years keje kat sini yang dikira tempat paling lama aku bertahan compared to other company...
sedih pun ade.. happy pun ade... kat sini biasa lunch dengan orang sama jer laa
so dah kenal dah teman2 aku ni... kina,yanti,siti and aini...
sementara bosan2 ni meh laa aku mengimbau kenangan lalu and story sikit individu yang memberi semangat untuk aku stay lama kat sana



KINA 
perwatakan dia agak garang sikit tapi bile kenal mesra orang nyer..
dia ni memang kuat gossip.. opss maksud aku dia ni banyak info pasal gossip..
sama ada it is about celebrities or politics.. semua dia tahu laa..
and dia laa teman aku untuk mengeteh kat fatimah tu sebelum balik...
and dia ni memang agak workaholic gak laa...'focus' bile bekerja (padahal buat benda lain) gurau jer haha.. sebab tu boss sayang kat dia.. and one more thing bout her, she is single same like me.. kalau ade lelaki nama Syed yang masih single tu sila laa pass kat dia yerk.. only syed yang di layan...


YANTI
dia ni orang sungai Penchala.. dari dulu menetap kat sini... kalau nak tahu rumah dia betul2 sebelah masjid kat belakang petronas sg penchala... view cantik kat situ tu... semua family dia dok situ..
yanti also a new comer.. first time jumpa dia nampak garang jugak..
lama2 kenal ok jer minah ni... hahaha orang cakap tak kenal maka tak cinta...
english dia paling power antara kitorang semua.. berbuih speaking..
dia ni kaki shopping online... asik2 handbag tak pun baju anak dia...
kitorang selalu laa share idea untuk shopping online ni.. :p tanya pendapat..


SITI
orang nya putih gebu.. cantik.. tapi first time tegur dia , dia buat muka kerek.. menyesal aku tegur dia..
tapi lama2 friendly laaa plak..  and kalau cerita something funny dia gelak sampai nangis2..
satu kedai leh dengar minah ni gelak...susah nak stop plak tu.
and dia ni paling outdated pasal celebrity gossip... hahaha jangan marah yerk..
tapi paling touching sekali masa last day aku salam ngan dia... she is crying sampai menitik air mata..
huhuhu rasa ngan aku2 skali nak nanges..


AINI
haa ni mak buyong... dia ni paling senang nak dekat.. mula2 kenal dia aku selesa nak dekat ngan dia...
cakap pun soft spoken jerk.. sama mcm perwatakan dia slow n steady..
tapi dia ni ade masalah kesihatan sikit. banyak benda yang sepatutnyer sihat bagi kita tapi tak sihat bagi dia..
tak boleeh makan sayur hijau, tak boleh minum soya or makan tauhu..
dia ni pun tekun kalau kerja.. pity of her dah dekat nak bersalin ni..
makin banyak plak kerja dia... sabar ek aini. nanti rehat cukup2...


LOO INN
she is chinese from melaka... BM dia boleh tahan laa.. bahasa baku lagi..
she is my supervisor.. the best supervisor i've ever had..
she is soo sporting... hahaha

4 Comments:

  1. kin said...
    ooo promote aku ek...tq..tq..:)
    ~~marissa~~ said...
    hahaha..berabuk la sangat...
    Unknown said...
    haha.. ade-ade je linda ni mendescribe opismatenyerr.. seb baik bukan satu iyol ko describe..mesti bos ko terharu.. bos kesayangan ko yang duk depan aku ni.. hehe
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha... oh lupa nak describe pakwe kina...

Post a Comment