Thursday, February 17, 2011

outdoor di bukit cerakah

weekend hari tu tiba2 je aku join linda n tuyek pergi bukit cerakah..
this is my first time pegi sana.. just near by dengan Uitm Shah alam.. sure ramai students dtg sini..
aku tengok ramai datang bergroup... bestmyer kalau time study aku ade group macam tu..
rasa nak return back to study time... leh buat aktivity... ni bosan gile aku time study,asik pegi  kelas balik kelas.. weekend mid valey tu je laa rutin sepanjang study kat UM...
nak share sikit pasal bukit cerakah ni... just sharing dengan sesapa yang tak pernah pegi sana..
nak masuk rm3 sorang.. then kat dalam ni banyak bende boleh buat..
bicycle renting, skywalk,trekking,camping,family day,mandi kolam,taman haiwan,rumah 4 musim..
kawasan dia memag sangat besar.. tujuan utama pegi sana nak  cycling ronda2 area ni.. 
tapi basikal dah habis... ramai betul org... kecewa tak dapat cycling..

tengok gambar ni.. panjang betul orang beratur nak sewa basikal.. last2 habis...
untuk sesapa yang tak dapat basikal or malas nak jalan.. boleh naik coaster yang disediakan oleh pihak taman.. macam dekat zoo plak... and FOC ..

for your info, rumah 4 musim ni ade perioddia... tengok laa jadual yerk..
time sekarang ni musim winter..  and nak masuk sini rm3 seorang...

 and suhu dalam ni -3darjah celcius..sejuk giler... tapi agak mengecewakan...
it just for display only.. you cannot play with the snow.. sebab dia dah buat laluan untuk visitors...
just amik gambar je laa.. and memang berasap gak laa mulut aku...

then after rumah 4 musim kitorang jalan2 nak pergi menara tinjau tempat paling tinggi kat sini...
ingat kan dekat jer... jauh giler.. jalan dia memang dah berturap.. tapi naik turun bukit condong giler...
pancet jugak laa mak nak sampai puncak... menonggeng je jalan


akhirnya tiba di menara tinjau Puncak Sapu Tangan

aik pool pun ade kat sini... kalau bawak baju memang aku dah terjun dah ni... penat tu total kitorang jalan dalam 5km... memang keras jugak laa labu betis aku jalan...

and kat sini sesuai laa untuk buat aktiviti family, nak camping ke...
and boleh sewa tempat untuk buat family day...
next time nak pegi lagi.. nak kayuh basikal plak...

0 Comments:

Post a Comment