Sunday, July 12, 2009

11/7/09 - Yan's Wedding @ Melaka

actually aku dah lama plan nak tido dekat Melaka...
Nak tengok yan nikah and malam berinai...tp si Saifool plak xdpt pergi c0z cousin dia kawen kt Penang...
si Tuyek plak xdpt pg coz ade hal family..so dia dpt g ptg sabtu jer..
since aku xde partner nk tido kt sana...so i decided to go on Saturday jer laa...
Ell,aku,linda desa,yana n lini will going with me...tup2 Tuyek ckp keje dia dah siap sblm kami bergerak...so konvoi sekali laaa ngan si tuyek...
what we've planned is gerak pukul 9pg...tp pg breakfast dulu..tunggu tuyek lagi..amik lini...
tup tap tup tap..pukul 11 gak we olls gerak...aku bwk laju gak laaa..coz 1 jam 30 minit dh sampai...
luckily aku bawak ell...dia nih tahu jer selok belok melaka....
coz dia prnh bljr kt melaka dulu...so xyah laa aku susah2 tgk map...
terus jer sampai umah yan...
hehehe makan2 dulu....sedap cendol umah yan...campur plak ngan tapai...jadi cendol pulut tapai..
mak aih efficient betul penaggah wedding yan....letak jer gelas...dia kutip..abis jer cendol dia kutip...bagi cendol baru...haahaha
Then tunggu pengantin laki sampai...siap ade tol lagi..byk betol Tol nk gena bayar untuk dapat kan si Yan nih..sampai atas pelamin pun still kena bayar tol...tp meriah laa...
gabungan 2 family yang happening...
aku dengan tak sangka2 teresak2 nangis biler tgk Yan nagis biler mak n ayah dia tepung twar dia...aku xtahu laaa air mata ke peluh...laju jer mengalir...hahhaa
Then time balik tuh...singgah jap kt Ayer Keroh..anah en Faizal nak main go cart...
pastuh pg kampung kak ayu plak....g kutip buah rambutan...hahaha
baru laa gerak balik...then dh sampai tuh lepak mamak lagi...penat2...
aku nk blk tido plak...
geng2 lelaki...
geng2 perempuan...ell not in photo tukang snap gmbr..
menggapai buah rambutan...
mmm lama x makan buah jambu kampung nih...

gambar selebihnyer sila lihat dia facebook yerk...lmbt plak nak upload...

6 Comments:

  1. nini said...
    kalo ko g time nikah yan sure ko menangis meraung sama..hehhe..
    lg dramatis tau..
    LynnDa @ PeNg said...
    hahhaa....yeker..sib baik xpergi...
    kang aku nangis lagi over dari family yan....hhahaa
    Nini said...
    tula nanti org konpius..
    sapa lak pompuan tu yg nangis beria tu..hehehhehe..
    tp ramai gak yg nangis..so ok la takde la nampak sgt..
    aku n nizam je muka konpius2..

    haa nanti lain kali kite plan la g Umbai..tak jauh pon dr rumah yan tu..
    Juliet said...
    Peng nangis beriya! Mcm dia plak yg hilang anak. Kikiki~

    Kalau peng yg nangis mase majlis akad ajie & yan, confirm tetamu fikir "eh.. pempuan tue nangis sbb ajie tinggalkan dia.. sah jadi husband yan kot.." ahaks! Kiddin yaw!! (^_^) jgn marah.. peng comel! Cume kena kurangkan ke'blur'an and tambahkan ke'serious'an dlm percakapan (^_~)
    LynnDa @ PeNg said...
    ok aku akan cuba serius and kerek macam mila...
    nanti ko takut plak ngan aku...
    hahahha
    Mrs Fazli said...
    hahha kan nini aku dh ckp..peng ni lagi kuat nangis hahahaa tul aku kate..kalu dia ade time nikah yan..mmg best layan hahahaha aku tk tahan sgt..tp sbb nini biaasa je..leh gak kontrol..tp pelik time sanding yan ar..aku gan syudex dok marah peng..jgn nangis..kang kuitorg nangis sm ahhahaha ..lawak2 peng ni ehhehe beria nangis..lum turn ko lagi tu hahaha cmne gamakye hehhe

Post a Comment