Monday, November 16, 2009

depression...

aku sekarang nih dah jarang jgak update blog aku...
aku berlambak keje kt ofis...huhuhuhu
sekarang aku involve dlm prepare requirement for my client..
memang aku xsuka buat requierement..rasa dah jadi mcm SA plak..(system analyst)
previously my senior yang buat semua..this time dia suh aku wat sendiri...
masa nak meeting ngan client.. every goes fine... rasa happy sgt..because i can gather requirement..
then lepak2 makan ngan my client...
then bile part nak wat requirement..aku dh nebes dah...
dah laa english tunggang langgang...then xtahu nak describe cmne...
pastu nk kena tahu plak pasal akaun... aku memang buat loan akaun semua..
tp aku xreti laa pasal duit tuh kuar masuk pg mane...xpaham sampai ke sudah...
journal semua2 tuh...aku xreti...dulu pling last belajar akaun masa dlm kelas kemahiran hidup time secondary school..
ngan cikgu zaid.. tuh pun akaun xpernah balance...

Then after siap..senior aku cek..time nih lagi pressure kepala otak aku..
dia tanya aku mcm2...aku terkelu nk jawab...sbb aku sekadar buat requirement masuk kan data yg client bg...
tp nak faham secara detail tuh xde laaa...
one day tuh bergenang jugak air mata aku..sbb aku mmg xtahu and x reti nk wat requirement...
dah 2 minggu aku buat requirement..today baru finish and submit to client...
tp thanks to my senior..even dia marah2 at least aku dh faham laaa sikit2..tapi the bad things is aku rasa sangat down...xtahu cmne nk pulihkan semangat keje aku nih...huhuhu
sampai bile aku nk berada di takuk lama jer..n sampai bile aku nk jadi programmer??
xkan sampai ke tua?? oh tuhan berikan laa aku kekuatan dan penyelesaian nyer..
tapi lately aku perasan aku selalu depress...byk sgt aku pikir..
huhuhuhu... time aerobik and dancing class pun aku xleh focus...byk step2 yg aku dh lupa...

Stop talking about work.. i tell u bout my weekend plak...
weekend nih aku xde plan nk jalan memana sgt... duit pun dh kena berjimat2 sikit...
aku just spare time untuk outing hari ahad jer ngan dia..
dah beberapa hari plan nak tgk movie 2012...
so ahad br dpt tgk..kitorang kuar pagi2 sbb we expecting many people nk tgk movie 2012 nih..
pkl 10 dia dh dtg..having breakfast dulu kt mamak..then baru gerak...
what i like bout him is he is very punctual... aku memang xsuka org yg xtepati masa..
becoz aku pun seorang yg punctual..tp kadang2 terbabas jugak..sbb kdg2 diorg sendiri
yang membuat kan aku serik untuk punctual..sebab diorang selalu lambat...

Then kitorang tgk wayang kat Pavilion... mmm dlm 11.30pg pun dah ramai org beratur..
kitorang dpt seat paling depan sekali...sib baik belah tepi...xde laa penat nk dongak palo...
mmm citer nih not bad laa..aku suka walaupun kurang logika...tp sempat jugak laa air mata aku menitis
setitis dua...hahhaha sejak jadi peminat novel nih..sensitip betul jiwa aku nih..
xyah laa citer pasal citer tuh..orang lain sure tahu nyer..
tp aku kasi 5 star laaa...besh2 pg laa tonton...

Then kitorang plan nk lunch dekat Restoran Cheng Ho.. tp still closed laa..
siang xbukak..so aku beralih ke restoran berdekatan... Studio Cafe..
nih my first time sampai restoran Zahid AF..rest dia memang berkonsepkan studio laa..
time aku sampai ade buat besday celebration sape ntah..but not artis laa..
then hujan turun dgn lebat nyer..im stuct in there..waiting until rain stop..
mmm food kat sini ade western n ade yg ala carte jugak...tp quite pricey laaa..
aku makan Nasi Ayam Dara...xtahu laa cmne dia tahu ayam tuh masih dara lagi...hahaha
then dia makan nasi goreng za8...ok jugak laa food dia...
then dessert we choose Nanchos with cheese.. nih sementara nk tunggu hujan reda laaa
first time mkn nanchos dengan cara yg sebenar.. hahaha
ok jugak rasa dia...lupa plak nk amik gmbr...


nih nasi ayam dara... xtahu nk beza dara ke idok...
nih nasi goreng za8...
nih laa sebahagian view dlm restoran dia...tepi sebelah kiri ade small stage...tuh dlm frame tuh antara collection baju nita n zahid...
nih bandung cincau..menarik tak presentation dia..

By the way aku sekarang nih dah kena pakai laptop all the time kat office..sebelum nih aku pakai 1 pc berkuasa tinggi utk aku buat keje..then 1 laptop untuk aku pg site...
now im permenantly using laptop...so i use to used thunderbird untuk emel ofice aku..
tp there's a lot of emel since i work here...almost 4000++... aku dh delete tp in server dia still keep old emel...dh 3 hari aku dok download emel nih xabis2...

0 Comments:

Post a Comment