Monday, November 9, 2009

how i spend my weekend?

sape peminta novel??actually im not novel reader at all..
langsung xminat.. kalau baca pun nk hilangkan bosan jer..1 buku tuh kalau aku berjaya abiskan pun dlm 2-3 minggu br abis...
tp biasa xabis laaa..
tp sejak dh besar nih...aku dh berjaya abiskan berapa butir buku novel..termasuk laa english novel..tp bilangan nyer not achive 10 novels pun..
tp baru nih aku baca novel nih.. "ANDAI ITU TAKDIRNYA"..
by SITI ROSMIZAH... best sgt2 buku nih.. and sedih sangat2 jalan cerita dia...u will not expect what happen next..
im not going to story here..coz aku xreti bercerita... org suh short cut pun aku citer pnjg jgak..hahaha
Tapi citer nih memang bermain ngan tears je laa... aku dok dlm bilik jer utk menghayati buku nih... sampai tersedu2 aku nangiss...kuar je bilik mata bengkak cm baru gaduh ngan bf jer...
aku siyes mmg xsabar nk tahu what will happen next..so menyebabkan aku xsbr nk blk umah sambung baca...so dlm 3 hari aku abis baca...
kering air mata aku dok nangis..aku mmg soke baca novel tangkap leleh nih..
baru menginggalkan kesan...anyway congrets to the writer..pandai wat cerita..aku kasi 5.5 dr 5..wah kasi bonus point lg..
oh ade 1 day tuh aku jlan2 kt IKEA ngan perus...aku dok sebelah mak cik nih..dia pun ngah baca buku nih...aku tgk makcik nih baca skrg...xsyahdu ke? kang tiba2 kuar air mata kt depan org ramai plak kang..

nih laaa buku yang menyayat hati itew...

On Saturday aku xtahu nk wat ape..so after baca novel aku pg hantar servis kereta kat depan umah aku nih... sambil tunggu.aku dok lepak mkn nasi ayam kat Julian's... malu gak kot2 ade org perasan mata bengkak nih..cm baru lps gaduh ngan bf..
Then aku xtahu nk wat ape..so aku menuju ke the Curve ..merayau2 sorang2 dgn baju shirt sempoi... aku singgah Adidas.. survey kasut sport..kasut aku dah koyak..dlm kelas menari tuh masing2 dh beli kasut baru..spesel utk dance purpose..tp nk beli xmampu laa.. i think better i choose jogging shoe or shoe yang aku leh pakai kemana2...aku terjatuh hati kt satu kasut nih... 40% less i loiike..rembat je laa..aku tgk nike shoe mahal sgt...xmampu daku..

Tengah jalan2 kt flea market cr tiub n singlet...cr skaf rambut..
tetiba Perus call (niece) ajak aku tgk wayang 'Pisau Cukur'.. aku ok jer laa memandangkan aku mmg dok dkt cineleisure or nama baru e@Curve.. so leh aku beli tiket dulu...
citer dia memang lucu... memang gediks sempoi.. tp aku suka watak fazura yg xpernah ambik hati tuh... hidup dia positif jer..and aku sgt suka aaron aziz... cair den dibuatnyer...
abis jer movie..we olls lepak minum dkt Teh Tarik Corner... on the way turun tuh aku terserempak ngan ell n Nonoi aka adik ell... baru pas beli lappy..bestnyer..
lama gak lepak kt teh tarik corner.. nk tunggu half boil egg jer.. sampai 2 jam tunggu.. first time sampai cm xmasak..2nd time br masak... adeehh..sib baik i dlm mood santai...

Ahad kakak aku ade ajak g Sg Congkak ngan ofismet dia..malass ahh nk pegi..pagi2 aku dpt msg dr Kak Ken..so we olls set lunch together.. lunch dkat fend ikan bakar kelana jaya... dah makin besar kedai dia...bisness maju laa tuh..then aku pg jalan2 umah kak ken kt KJ tuh...best lepak umah dia... seronok bergossip coz dh lama xjumpa..since lepas ACCP kat cosmopoint sebab dulu 1 umah..sekali je jumpa masa wedding ninie..
pastu i follow kak ken to Giant KJ...saje je jalan2... kak ken nk beli barang kt Cosway.. i ade singgah Sinma nak beli kan skaf untuk malia... hari tuh i terpatah kan skaf dia..tp xjumpa laaa skaf yg sama..yang manik2 cm xkemas plak gam dia...so i beli yg polka dot nyer.. i tgk comel jer..cm retro..hahaha... tp xtahu laa taste aku nih different sikit... hehehe... hopefully dia suka...hehhee

nih dia my anak buah...A.K.A adik Malia (si Perus yang kurus..)

sempat singgah umah kak ken...next time leh lepak ag...

2 Comments:

  1. sayahappyslalu said...
    aku baca novel tu (dari entah bile), tapi, sampai sekarang tak abis lagi.. huhu.. dah stop, malas nak sambung lagi..
    Mrs Fazli said...
    ala peng skang dh sombong..ajak lepak..mn mau sesame dh...tk nk ajak dh...:( majukk

Post a Comment