Tuesday, July 27, 2010

my body lack of Calcium

semalam aku pegi jumpa Doc...
aduuhh my knee pain come again..
kali nih aku dpt tahan sakit tu sebulan..sebab biasa dia akan stop sendiri..
tapi takde plak
masa aku work out kt gym dulu.. takde plak problem..adakah aku kena exercise jer?
or skrg aku byk sgt jalan2?.. rasa nyer sama jer..
tapi masa aku pegi Broga hari tuh lutut aku dah sakit.. tp aku buat deekk jer...
the problem is masa aku berdiri tak sakit.. masa aku duduk adeehhh...sakit nyer..
kalau time solat lagi laa.. hilang kekusyukan aku...
and u never know aku takleh duduk bersila in proper way...
bukan sekarang jer.. memang problem ni dari dulu.. aku punya lutut sebelah naik tinggi sangat... org lain flat jer kt lantai.. so kalau aku duduk bersila, nmpk cm kurang sopan lak..
so skrg lagi laa bile nk sila jer sakit lutut aku dtg balik...
tapi aku terharu yang perasan aku nyer kaki tak leh bersila ialah Yan.. my bestfren..
sebab dia selalu menongkat kt atas peha aku yg tengah bersila...
aku selalu marah dia sebab sakit...
si Linda plak dia ingat memang aku suka duduk mcm tuh.. apa daa linda nih..
penat dah aku explain selama ni kt dia.. dia ingat aku saje2 duduk tak sopan tuh..
baru2 ni baru dia perasan tu pun after yan yang cakap..

so Doc advice me to eat a lot of calcium...
sama ada aku makan suppliment calcium or aku minum susu low fat milk sehari 1 kotak..
our body need at least 1000mg per day calcium...
ooo kali nih aku kena tukar laaa menu.. pagi2 takleh buat nescafe dah...buat air susu anlene plak...
org muda lagi tp dah sakit lutut plak..hahhaha

1 Comment:

  1. Kasut Tumit Tinggi said...
    meh join kelab menyusu. ekekek.
    sbb aku pon kena minum susu 2 gelas sehari.

    tp kan peng, kalau brekfes sandwich 2 keping + susu.. mmg kenyang sampai tengahari.

Post a Comment