Saturday, July 24, 2010

my first time

abang aku dari kampung datang KL 1 family hari sabtu hari tuh..
diorg follow rombongan..so malam sabtu dia free, aku pegi laa bawak dia pg ronda2 kt KL..
dia dok kat City Park kat KL betul2 area Chow Kit..
mak aih susah nyer nak cari hotel nih..
berpusing2 aku even aku dah pakai GPS...
thats y i hate ronda2 kat Kotaraya KL..
Then abang aku request nak pegi jalan2 kat Jakel.Jalan TAR tuh..
dah laa pasar malam kan.. so kena laa park jauh sikit..
dah meredah pasar malam tuh pukul 8.30mlm aku sampai depan jakel tuh..
tiba2 aku tengok dia dah tarik pintu kedai...
hua hua hua awal nyer tutup..kesian kat kakak ipar aku tak dpt nk beli kain..
then we decided shopping kt pasar malam jer laa..
g makan kat KFC jalan TAR tuh.. takleh blah laa KFC nih..
nampak mati jer.. boring seh.. dah laa dok kat tengah kotaraya...

After makan pegi ambik kereta so menuju ke destinasi ke-2 requested by my abang laaa..
tahu tak mane? lepak2 kat Dataran Merdeka..
since i have being at KL 7 year, this is my first time datang lepak2 kat dataran..
sib baik abang aku request, kalau tak memang tak sampai laa..
lalu tu pernah laaa..
bukan ape sebab aku takut mat2 rempit...
tapi bila dah sampai sana, ramai jer fmily yang datang sini bawak anak2 main kat padang...
aku pun join sama main mainan UFO kelip2 tuh... hahahha... and it was fun..

Then hntar abang aku balik hotel, nak kena redah Chow Kit lagi.. huh bosan...
lepas tuh aku n Lela nih (adik sis in law aku) plan nak makan durian..
so dari hotel tu kitorang menapak laa pegi beli Durian..
aku ternampak kedai barang2 pengantin yang di cerita ka oleh Emy hari tuh..
besar jugak kedai dia tapi time tu dah tutup laa...tapi memang kena redah chow kit laa kalau nak sampai sini...
mmm teringin nyer aku nak cari barang2 hantaran untuk diri sendiri...

and FYI ini pun my first time jalan2 kat Chow Kit Road..
suatu ketika dulu sangat femes.. siap ade lagu chowkit road lagi by Sudirman..
macam2 ade kat sini.. barang2 basah laa banyak pilihan.. tapi agak scary laa nak jalan2 kat sini..
orang kat situ macam pelik2...

Sampai part untuk pilih durian.. pakwe si Lela nih plan nak makan durian grik, ke gred.. aku tak sure.. alaa durian yang femes tuh D24..
dia tak jual longgok, dia jual timbang.. harga agak mahal laa..
3 bijik rm24.. fuuuhhh..
tapi isi dia memang sangat sedap... memang berbaloi laa ngan harga dia..
korang try laa makan durian D24... isi lemak2 berkrim disukai ramai...
ini pun first time aku makan durian D24...
tapi bagi aku durian paling sedap ialah durian Katak Puru..
masa aku kecik selalu makan. tapi sekarang macam dah takde.. telah ditelan zaman kot..
duri dia sangat laa gemok2 n ketot2.. tu la bentuk durian katak puru hodoh sekali hehe...
dulu masa ade dusun selalu gak dpt makan...sekarang dah takde..

so kitorang lepak makan durian kt mamak depan hotel tuh...
hahaha best2... kul 1 pgi baru balik umah..

penat giler kuar umah 10.30pg pegi rawang makan2 kat umah dia..
pegi awal sebab nak kena tolong masak...
lepas tuh terus menuju ke KL jumpa abang aku...
penat2...


0 Comments:

Post a Comment