Friday, September 3, 2010

the funniest thing

sorrryyyyy!!! ingat tak entry bayar zakat aku tuh...
hahhaa rasa nak delete je entry tuh... tapi biar laaa...buat kenangan..
yang kelakor nyer aku dengan kompiden mengaku aku dah bayar zakat...
rupa2 nyer aku tersilap bayar zakat daaa...bukan zakat pendapatan..
tapi i should pay under zakat fitrah... wahahah nampak sangat aku nih first time...
and satu lagi sepatutnye aku bayar sebaik2 nyer tempat yang aku mencari rezeki...
tapi boleh je nak bayar ikut tempat kelahiran..
then satu lagi aku tak perasan zakat fitrah ni... untuk negeri terengganu memang takde pilihan zakat fitrah... hahahha
aku perasan tadi pun lepas saiful tanya... aku cakap laa aku bayar zakat pendapatan...
gelak besar mamat tuh... rasa jahil nyer aku...
hahahaha learn from the mistake..

so aku bayar sekali lagi zakat.. aku pilih negeri selangor rm7..kali ni betul aku pilih zakat fitrah..
kat transaction tu siap ade macam niat yang aku kena baca...
so after after 10 working days nanti lembaga zakat selangor akan emel resit transaksi..
leh kumpul untuk pengecualian tax nanti...
nih resit kalau bayar zakat kat kaunter... saiful punye...
korang cuba teka... kad ape nih? pass pejabat? kalendar?bukan.. ia adalah pendrive.... first time aku jumpa...

makan crispy popia yang dibeli kat bawah ikea.. rm3 sebijik... dap gak...

1 Comment:

  1. Unknown said...
    linda.. patutla aku baca blog ko ko sebok citer pasal bayar zakat pendapatan.. hairan gak aku.. RM7 je plak tu.. dah tu pilih negeri ganu plak tu.. musykil aku.. hahaha..seb baik ade dah orang tanya ko dulu.. kalu tak sampai tak sudah ko tak sedar.. oleh itu.. cepat2 la kawen supaya ko takyah bayar untuk diri sendiri.. hehe.. :D

Post a Comment