Sunday, September 19, 2010

how to make half boil egg

mesti korang gelak tengok tajuk aku..

just nak sharing jer... rasa memang ramai dah tahu cara betul nak buat half boil egg...
tapi ade juga segelintir selalu tak reti nak budget berapa lama nak jadi kan dia half boil egg..
biasa telur ter over cook laa.. telur terlalu cair laaa...
biasa kalau aku pegi makan kat hai peng.. half boil egg dia memang ngam2 cam yang aku nak...
dia just masuk kan air dalam teko besi tu...air yang betul2 mendidih laa..
then masukkan telur dalam teko tu.. air tu kena kasi banyak sikit... kasi telur tu tenggelam..
then amik piring tutup teko tuh.. biar 5 minit...
after 5 minit half boil egg dah menjadi...

kat umah aku takde teko besi...
so aku didih kan air dalam periuk besi...
then tutup api dapur.. masukkan telur.. tutup ngan tudung then biar 5 minit..
siap untuk di makan...
gambar ihsan...


4 Comments:

  1. jaja9 said...
    bagus ar peng, selalu aku buat mmg x jadik..x geti nak bujet....hahahaha
    LynnDa @ PeNg said...
    thanks jaja..
    ade gok org appreciate aku masak half boil egg...
    ade orang tanya camne nak 3/4 egg..
    aku cakap tambah lagi 2 minit...
    tapi betul laa jadi tau...
    Juliet said...
    ceh... yg tanya cane nk masak 3/4 boiled egg tu aku la kan? (-_-")
    LynnDa @ PeNg said...
    oppss ade orang baca jugak ek?
    hehehe

Post a Comment