Wednesday, September 15, 2010

makan nasi budu

hari ni dok umah kitorang tak masak...

sebab takde mood nak masak.. umah panas..
so aku pun ajak mak aku g makan kt luar...
mula2 nak makan nasi sup kat Telaga Simpul as suggested by Abang Janggut..
tapi aku tengok 1 kedai je bukak kt situ..so kedai nasi sup tu tutup...
tempat ni pun best untuk lepak coz tepi hulu sungai yang bersambung dengan Laut Cina Selatan...
Then aku decide pegi makan nasi budu kat Kuala Kemaman... tapi tempat biasa aku makan tuh tutup.. diorang just buat gerai tu tempat jamuan raya kot.... malu aku masuk2 dengan confident semua orang tengok sebab diorang tak kenal kot.. hahaha
last2 aku pilih makan nasi budu kat bawah pokok...
sini pun agak glamer jugak untuk makan sata,otak2,nasi berlauk,sotong celup tepung..
semua ade laaa...

cuba tengok pinggan dia besar gile..macam dulang daaa... nasi dia letak ciput jer...
lauk pun dah tak banyak pilihan sebab dah petang...
tangok lauk mirah ayam goreng kecik jer..tu pun rm4.00
aku rasa murah lagi makan kt KL..ayam pun besar kalau rm4..
tu kalau makan kt area ofis aku laa...
see makanan kt kemaman pun mahal standard KL.. tapi aku rasa lagi mahal laa barang kt Kemaman...
so takde reason laa dok kg gaji murah takpe...
cuma yang untung nyer just takde jem,takde tol.. tu jer...
masitah pun malu2 jer makan...
then makan sotong celup tepung...sedappp.. tapi tepung dia tak berapa garing laaa...
last but not least... aku kena laa ade dalam pic jugak...

2 Comments:

  1. Juliet said...
    Peng muke berseri nampak lately nie !!! (^____^)
    LynnDa @ PeNg said...
    hahaha thanks ell...
    biasa je aku tengok...
    may be lighting kot... hahaha

Post a Comment