Wednesday, September 1, 2010

aku anak malaysia

saje je aku letak tajuk tuh...

nampak patriotik sikit sempena hari merdeka hari tu...
walau pun lambat sikit aku update tp bahang merdeka still rasa lagi...
tapi bulan puasa nih sambutan agak suram sikit...

mmm satu lagi aku nak share... hari cuti am nih aku pegi laa berbuka puasa ngan Yan and da geng kat area Taman Dagang,Ampang...
plan nak makan kat Wong Solo, sekali dah penuh need to book 3 weeks before...
giler ramai org.. last2 kitorang makan je kat sebelah wong solo...

satu hal kat sini.. parking susah nak mampus... semua full maklum laa org nak berbuka...
penat dah aku pusing2 tak jumpa gak... last2 aku nmpk kereta parking kt bahu jalan.. ade 1 tmpt kosong.. aku join laa park kt situ.. nak wat cmne takde parking.. parking limited kt situ..
balik dari berbuka... aku dapat saman polis... eeeeeee geram nye .. nih first time aku dpt saman...
yang aku bengang nye dah kat situ sah2 tak cukup parking 1 hal.. takkan nak double park lagi salah kan...
then time tu memang time peak hour waktu berbuka...
then satu lagi kan time cuti merdeka tuh... bagi laa consideration sikit dekat org lain...
saje je nak cekau duit rakyat nak archive target ek...
mmm tapi nak buat camne.. redha je laaa...

kawan aku cakap kalau aku bayar cepat... just kena rm30 jer..
kalau aku bayar lambat nanti kena rm70... so better aku bayar cepat2...
mmm dah serik dah aku pg makan tempat yg susah nak parking nih...
mane nak cari cawangan jpj nih nak bayar parking... leh beli selai baju tuh...

then tadi aku pegi post office, kirim baju raya kat kawan aku kt Japan...
post laju g japan RM94.40 for 0.8kg terkejut aku...dah nama pun pos laju..
actually aku silap.. kawan aku suh pos by air parcel murah sikit... dalam rm60 camtu laa..
tapi aku terlupa plak....maklum laa first time nak post barang nih...

one of my freind said setem sekarang dah naik rm0.80 minimum...
perrrgghh mahal nyer dari rm0.20 paling minimum...naik rm0.60.. skrg dah rm0.80
kalau aku kawen nanti memang takde laa nak pos kad kawen banckrup laa aku...
pakai internet jer or sms...
abis laaa bisnes kad kawen nanti lingkup...

0 Comments:

Post a Comment