Thursday, September 2, 2010

roadtax dah renew

Yes dalam dok bimbang akhir nyer today i receive my parcel.

Roadtax and insurance renewal dah siap...
this monday my roadtax already expired... im so worried if not receive it on working day...
kang kena tahan otw nak g keje isnin ni kang naya...

even baru2 nih aku kena saman... tapi lom sempat kot org tu nak update database...
ooo meh aku cerita kan cara2 nak renew roadtax+insurance nih...
tapi sekarang dah mudah leh pakai myEG.. tp im not using myEG..
aku just direct call insurance.... aku guna Allianz insurance.. so last year aku dah pernah buat dengan diorang...
so this year dia just remind aku untuk renew insurance.. siap dah buatkan calculation segala...
so keje aku only bayar jer... boleh pilih nak bayar guna credit card or bank transfer...
then tunggu 2 hari document pun dah sampai ke tangan kiter...
senang kan.. takyah nak cuti pegi kehulu kehilir...
semua runner dia yang uruskan...

ooo btw, semalam aku dah pegi nak bayar saman kat balai polis Kota Damansara.
tapi rupa2 nyer takleh bayar kat situ.. kena pegi PJ...
aku tanya laa uncle polis tu... kalau saman parking berapa yer?
dia cakap kalau baru rm30 kalau lama rm60.. so betul laa ofismet aku cakap...
so better bayar cepat... nanti berganda plak..

0 Comments:

Post a Comment