Wednesday, January 12, 2011

bandung trip 2011 #day 2

hari pertama dah penat giler berjalan... siap buat full body massage lagi... call jer tukang urut tu,nanti dia datang ke bilik... murah jer 100k rupiah...
2nd day bangun lambat sikit laaa.. kat sini pukul 7pagi dah macam pukul 8pagi malaysia... terang jer...
pukul 6.30ptg dah macam pukul 7.30malam waktu malaysia...
so biler dah gelap tu aku dah tak senang duduk dah... padahal awal lagi...
hari kedua kitorang pergi ke Pasar baru... supir pesan kena pegi awal2 sebab nant ramai orang...
kitorang kena tukar supir sebab darurat... tapi ok laa supir sementara ni...
sangat informative...and rajin, siap tolong angkat barang lagi.. tak macam supir sebelum nih.. budak baru.. semua tak tahu...pemalu plak tu..
so next time request for experience supir...

at pasar baru, kitorang start dari lantai bawah sekali... lantai bawah banyak baju pasang,telekong semayang...memang murah dekat sini... tapi memang kena pandai tawar laaa...
kalau tak sama jer laa harga ngan m'sia. tapi aku pening gak nak tawar menawar nih..
nak convert lagi satu hal... hahaha dengan pedagang sana sini... pening aku nak melayan..
kalau ade orang yang kenal lagi senang nak tawar... rugi aku tak drag supir aku sekali tolong mintak kurang... tapi terlampau baanyak laa kedai dekat pasar baru nih... 
tapi aku paling suka beli baju pasang... rasa menyesal plak rembat 1 pasang jer baju sulam2...
pastu beli kain japanese cotton.... rm35 jer.. cantik2 plak tuh... boleh tempah esok siap.. tapi upah rm60 laaa.. servis express diorang cakap.. tapi ok gak laa rm60... nanti diorang deliver ke bilik.. tapi aku tak tempah pun... tempah kat malaysia jer laa..
kat pasar baru nih laa aku dapat fridge magnet 10k rupiah 1 paket... lagi murah.. 
kalau pedagang jual 100k dapat 3 paket jer...
1 hari kitorang dok dalam pasar baru.. sampai ke petang.... penat kaki nak menapak...
aku layan si linda n eddie laa borong baju pasang banyak gile untuk adik2...
lepas menat berjalan... mari laa singgah isi perut plak.. makan dekat foodcourt jer...
ikat garume bakar dekat kedai Pak Yoki...
tapi after makan supir tu cakap biasa org melaysia akan makan dekat kedai Kalimantan...
famous kat situ... alaa yeke... next time laa plak aku pegi makan situ...
 hari ni tak banyak sangat gambar... sebab si eddie dah ade DSLR.. so suruh dia je laa tangkap aksi kitorang... aku malas nak keluarkan fon.. sebab diorang cakap kat pasar baru banyak pencopek...
pencopek perempuan plak tu.. so hati2 dalam kesesakan disana yerk...


 after keluar dari pasar baru yang penuh sesak tu... kitorang menuju ke toko tiga... dah lama aku nanti kan saat ini.. orang cakap jeans levis murah dekat sini...
tapi bile masuk agak mengecewakan laaa... takde laa murah sangat.. yang murah tu untuk outdated punya fesyen... yang baru lebih kurang sama jer ngan harga malaysia..murah sikit jer laaa...
kat sini boleh suruh dia alter seluar terus... bayar 10k jer...
sambil2 tunggu seluar siap di alter.. leh laa lepak2 kat ruang menunggu dia... siap ade lanskap lagi dalam FO... bagus betul laaa.... ooo by the way aku beli levis ni guna credit card...
and bile balik malaysia... aku tengok dalam statement lagi murah dari bayar kat sana...
murah beberapa ringgit jer laaa.. tapi in case jer laa guna CC tu... hehehe...
aku pun dapat information nih dari satu blog... so aku cuba laaa...
so kalau butuh uwang di sana.. boleh guna CC.. guna bile darurat je yerk...


lepas abis shopping... kitorang singgah jap FO dekat jjalan Riau...
wah kat sini lagi best dari jalan dago and jalan chimpelas... takde pedagang.. jalan pun lengang sikit...
FO dia pun lagi besar and lagi eksklusif...sangat2 best.. tapi kaki dah capek...
jalann beberapa FO jer.. terus balik singgah makan.. makan masakan padang...
fuuh penuh belakang avanza ngan barang kitorang... hahaha
balik bilik tengok2 bilik dah siap kemas.. bagus betul servis diorang...
kemas kan diri dulu terus tidoooo.... nyenyak aku tido sampai ke pagi....
nanti kan cerita day 3 plak k...

0 Comments:

Post a Comment