Thursday, January 13, 2011

bandung trip 2011 #day 3

hari ketiga iaitu hari last day untuk bershopping... hari ni laaa nak beli cenderamata untuk sape2 yang belum cukup lagi tu...
first of all, mesti laa Rumah Mode.. after jalan2 dekat semua FO.. rumah Mode is the best...
banyak new arrival, and kain dia nampak sangat berkualiti...
walaupun orang cakap sini agak mahal sikit berbanding ngan FO lain..
tapi aku tetap suka.. sebab memang puas hati and berbaloi dengan harga... semua brand ade dekat sini...
imagine laa baju Ed Hardy's tak sampai rm40 pun.. kalau kat m'sia dah beratus2 dah...
yang datang kat sini ramai orang luar and bukan orang Indonesia...
mane2 dalam Rumah Mode siap ade guard yang jaga... kat sini berhelai2 baju aku rembat.. sampai licin laa rupiahnyer.. hahaha



kat sini memang best shopping.. and ade ruang nak rehat plak tu..banyak bangku kat luar untu bersantai..
and tempat makan pun best.. kitorang makan dekat Java Bean ala2 starbuck gak laa..
tapi yang best nyer siap ade sofa semua.. leh nak santai2 lepaskan penat...
ooo area sini jugak ade satu kedai handbag.. kat sini laa handbag yang aku nampak agak puas hati sikit kualiti dia... baru nampak original... tapi aku tak beli pun..

 after makan kitorang menapak pegi FO sebelah... Fashion world... rupiah aku memang dah licin dah... haha
teman linda n eddie shopping plak..
sini memang banyak fesyen untuk lelaki... baju POLO club banyak.. murah plak tu...
tapi baju Ed Hardy's kat sini agak mahal sikit.. pelik plak aku... seronok laa si Eddie berbelanja.
 semua duit dah licin... ape lagi singgah kat money changer... hahaha sebab nak singgah FO jalan Riau lagi nih.. orang cakap mahal kalau tukar kat Bandung... tp aku tengok takde laa beza sangat...
kitorang pegi FO Anak Kecil.. dalam ni semua baju budak2.. memang best shopping untuk anak2 sape yang ade anak kecil.. aku sopping laa jugak untuk anak2 sedara...murah plak tu..

ooo hari tu Yan cakap dia pegi Bali Heaven,FO baru yang grand..
kitorang suruh laa si Supir drive kesana.. hampeh betul supir pun tak tahu jalan...
last2 kitorang patah balik pergi ke FO jalan Riau...
haaa ini laaa hasil belian tiga orang... takde laa banyak sangat.. tapi orang bilik depan kitorang lagi banyak shopping..nest time nak pergi lagi kalau ade rezeki... amiiinn..
kena kumpul duit laaa...

ok bawah ni nak kasi point2 yang boleh membantu..
******************************************
- sampai terus beli simkad indonesia... senang kalau nak contact supir...
- arrange siap2 hotel and supir.. supaya nanti tak pening kepala... jangan lupa tawar menawar ngan supir..
and dapatkan supir yang experience
- beli sourvenir last minit baru dapat murah... jangan lembut hati ngan pedagang2..
- sebelum pergi list down ape nak beli untuk family or kawan.. so that takde yg ter miss..
- study dulu mane hot spot yang nak pergi.. kalau nak ikut schedule supir pun boleh jugak..
- mesti cuba jus alpukat and ikan garumi... sangat sedapp...
- dont trust blog 100%.. lain orang lain taste nyer..

4 Comments:

  1. Unknown said...
    aku nak kompol duit gakla nak shopping kat bandung.. huhu.. kasik anak aku besar sikit.. nice and sangat berinformative punya info..
    ~~marissa~~ said...
    xsabar pulak aku nak tunggu...sungguh lama ku rasakan waktu itu akan tiba....TQ for the information....;)
    Juliet said...
    haruslah ed hardy x sampai rm40.. tak original.. hang jgn dok compare ngn butik ed hardy kat mesia nih :))

    shopping sakan! best3..
    Unknown said...
    yanti..ada ko rupanya..hehe..aku add blog ko ek..pasni ko update plak cuti2 malaysia ko..kasik aku lg jealous..huhu..

Post a Comment