Saturday, January 22, 2011

it's time to move on

1. cari boifren - ni every year kena renew
2. kawen - malas dah bercinta lama2.. jumpa terus kawen.. insyaallah kalau ade rezeki :)
3. nak settle hutang credit card - kali ni kena nekad .. no more swipe.. keep paying keep paying..
4. nak saving - nak harap duit gaji tak dapat laa sebab nak settle duit CC lagi... 
so aku plan dapat duit insentif terus simpan... bonus takde kat company aku nih.. huhu
5. no more shopping membabi buta - as i promise before.. no more handbag, shopping yang perlu and pakai barang sampai nazak baru tukar... boleh je insyaallah..
6. kurangkan gossip - aku nak kurang kan bergossip.. hish dosa2... dengar je laaa pasni...hehe
7. nak tukar kerja - dah nak masuk 3 tahun kat company nih... tapi aku rasa cm tak berkembang mana dok kat situ... ntah laaaa..dah bosan kot...
8. nak kuruskan badan - badan aku semakin membolat sekarang... alamak runsing nih... boleh ke nak turun ni??
9. nak tukar kereta auto - ni mungkin bukan tahun ni.. saja tanam azam kalau ade rezeki lebih boleh laaa.. amiiinnnn penat laa bawak manual... beli kereta tu masa gaji kecik je... tu yg dapat biasa2 jer kereta tu...tapi kereta tu dah banyak berjasa kat aku..
10. nak beli umah - ni pun bukan tahun ni... kena laa beli rumah zaman muda2 nih... rumah sekarang makin mahal..jeles tengok kawan2 yang dah ade rumah sendiri... :(



ingat tak azam baru yg aku tulis hari tu...
alhamdulliah 2011 is a good start for me... i got job offer from bank... which bank nanti i reveal..
hopefully im not regret for choosing this job... its almost 3 years im in comfort zone...
dah makin malas dah otak,badan aku nak bekerja... ye laa kerja aku buat support system.. kalau takde support aku duduk jer melekat dekat kerusi tuh.. kadang2 bosan jugak takde kerja... tapi sayang jugak nak tinggal kerja nih sebab kerja pun flexible...
asalkan kerja yang di assign siap.. cuma kekurangan benefit jer...
i just got medical rm500/year... sikit kan...
so i think this is the time to move on.. lambat laun sure aku akan tukar jugak...
tp happy2 pun gelisah jugak nak join company baru nih.. 
tak tahu laa workload macamana...
selama nih pergi kerja santai jer... lepas ni kena laa pakai kemeja,kena ikut rules company... oohhh... and kena belajar kipas boss.. sebab increment kan ikut performance n bla bla bla... heehhe
no worries i will get use to it.. 
mmm pasni kena laa beli kemaja banyak2 ...
i will join middle of february.. wish me luck to face new challenge..


ape lagi list yang dapat di strike pasni ek...
aku cuba untuk strike no.3 then no.4

1 Comment:

  1. angahirmi said...
    good luck peng kat tmpt baru nnt...hopefully, tmpt baru, pakwe pn pn dpt baruuuuuuu....hihi

Post a Comment