Saturday, October 16, 2010

@Pasar Payang

congratulation Dr Najihah..last2 tinggal laa aku berdua ngan yayah je..

after pergi kenduri Najihah dekat Kuala Terengganu...
aku n da geng pergi ke Pasar Payang.. alang2 dah sampai sana kan..
aku nama jer orang Terengganu.. tapi pasar payang baru dua kali aku pergi... kira dah 3 kali include this time...

Yayah nak cari kain sutera untuk dia...
uish banyak betul kain sutera kat sana.. boleh rambang mata kat sana...
then yang aku perasan setiap penjual mesti pakai kain sutera..latest sutera plak tu...
range sutera kat sana ade dalam RM200-RM500... mak aih mahal nyer...
tapi kalau beli kat luar kain yang leh dapat RM200 kt Pasar Payang boleh cecah RM300-RM400 kalau kat luar...kalau aku ni keje gomen aku amik gak sepasang... then aku ni kurang suka sikit kain yang kena maintenance tinggi ni.. nak kena dry cleaning laa...
or tak pun kain yang nak kena iron betul2... memang tak pakai laa aku...

aku berjaya laa rembat 2 helai kaftan..tapi yang murah ajelaa... batik cop...
tapi banyak betul kaftan.. kain batik lukis pun ade.. tapi kalau cantik harga pun cantik laaa...
aku ni jarang2 pakai kaftan.. amik yang biasa je laa...
kain songket tenun pun cantik2 kat sini...tapi price tak tanya laaa...
bangunan depan Pasar Payang... tengok building ni aku rasa macam berada di Melaka je...
tapi kat sini barang mahal sikit laaa...
ok dah nampak dah pasar payang...tapi ade construction... jam jalan..
dua orang ni dah rambang mata dah...
kema berkenan betul dengan sutera manik2 dark blue.. beli laa kema

aku tunjuk2 jer laaa...

After abis ronda kat Pasar Payang.. kitorang pegi makan sotong celup tepung dekat Telok Ketapang...
kedai betul2 tepi airport... sambil2 makan dengan angin sepoi2 bahasa...
leh laa nak tengok flight berlepas...flight mendarat... memang susah nak jumpa view macam nih..lupa lak nak snap gambar...
kedai ni agak pricey sikit laa... may be sebab musim haji kot.. ramai orang singgah makan kt kedai ni...
1 pinggan udang yang ade 5-7ekor rm5... fuuhhh udang rm5 1 pinggan...
kema tak puas hati.. esok dia nak singgah makan sotong celup dekat Pantai Kelulut,Marang...

0 Comments:

Post a Comment