Thursday, June 10, 2010

10 perkara tentang ku

alamak giler lama dah tak main tag nih..
akhirnyer diri aku kena tag oleh jajaBean..

jawab jer laa memandangkan hari nih aku betul2 free

10 perkara tentang *Peng*
* nama sebenar Roslinda Binti Hashim (lawa kan nama sebenar i)
* umur 27 tahun.. (still 2 series ok)
* aku asal dari Kemamang,Trg
* suka sangat main ngan kucing
* dulu,im a job hopper..dah pernah kerja di 6 buah company.. tapi dalam resume hanya 3 company yg listed..heheh tapi sekarang dah masuk 2 tahun aku keje kt sini paling lama..(cover baik punya)
* aku anak bongsu dari 6 orang adik beradik..
* ayah aku meninggal masa umur aku 4 tahun
* aku pernah jatuh telaga..sib baik tak lemas..abang aku selamat kan
* kat rumah sebenar nya aku pendiam..percaya tak?
* aku suka makan laju2..
* tak pernah ade passport.. tapi sebelum tahun depan aku bakal memiliki..
* pernah hilang wallet 2 kali..tapi 1 dikembalikan..1 ambil kat balai polis.. dokumen semua ade kecuali duit laa takde..
**eh dah terlebih 10 dah..

10 benda menakutkan saya
* Allah SWT laa.. ibadat kena cukup.. tapi aku rasa belum cukup lagi ni
* poket kering..
* bile kena bertanya/explain dengan boss
* lepas tengok citer hantu malam2..lepas tuh duduk sorang2..(sebelum tido terbayang2)
* lipas yang tengah merayap.. geliiii!!!
* cacat akibat kemalangan.. mintak di jauhkan
* takut tak bertemu jodoh..huhuhu runsing2..lelaki dah makin sikit.. perempuan dah makin ramai
* kereta rosak dekat karak highway...
* menjadi umpatan orang orang kampung
* gemuk.. alamak metabolisme aku dah menurun nih.. cmne nak kurus balik..

10 perkara selalu disebut
* alaa dah buncit..
* alaa dah gemuk
* ikut laa
* camne nak kurus nih
* bile nak dapat boyfren ni?
* makan tak?
* bile laa aku nak jadi kaya nih?
* mmm bosan nyer
*nak beli rumah
* best nyer kalau aku takde hutang kad kredit.. mewah aku

10 perkara bernilai buat saya
* my family semua laaa...tanpa family tiada laa daku disini..
* my frens yang ikhlas berkawan dengan ku..
* my handphone nih ibarat nyawa..kalau terlupa nak bawak hilang arah tuju rasa nyer
* my car senang nk kemana2
* my spek tak nampak jalan nanti..xleh cuci mata plak tuh
* my facebook/blog kalau takde nih semua hilang laa kawan aku..
* koleksi crocs ku..nih jer slipper yg aku pakai dalam jangka masa yg lama
* my work..bak kata jaja..kalau tak keje mane nak dapat duit
* my bedtime - paling lewat kul 12am.. kalau tak blur2 dah aku..
* tv..kalau takde tv sangap nyer rasa..

10 pertama kali dalam hidup
* pertama kali beli kereta
* pegi pulau langkawi masa kawen linda keria dulu
* beli harddisk 320G..tak sampai sebulan lagi
* nak pegi oversea nextyear.. Bandung jer pun hahaha
* makan makanan paling tak sedap Bakmee.. tak kan order dah..
* naik airasia dari kelantan balik KL..tu pun nak merasa naik flight..kesian
* naik keretapi pegi kelantan masa kecik2 dulu
* pertama kali masak nasi ayam untuk raya.. tak menjaadi sangat.. dah serik dah masak untuk raya sendiri..sebab kena bagi kt orang2 kampung rasa..
* alaa dah lupa laa pertama kali..

rakan2 yang di tag (sape2 je laa.. kalau rajin buat kalau tak rajin lupakan..)
-ell
-malia
-firmi
-eyta
-kasut tumit tinggi
-emy

1 Comment:

  1. sayahappyslalu said...
    maaf ye, aku memang tak rajin buat tag.. hehe

Post a Comment