Tuesday, June 29, 2010

became worse and worse

Aku memang sengal… sesengal sengal nyer..
This is the most worse thing happen to me…
Bak kata jane,aku memang seorang yg careless n clumsy.. the thing became worse and worse..
Korang mesti tertanya2 kenapa…

Alkisah nyer macam ni… aku nak pegi makan Kacang Pol Haji kat Damansara perdana ngan seorang hamba Allah nih…
Dah sampai sana aku park.. then cari kereta dia… then aku call Tanya dia kat mane..
Aku off radio,aircon.. then aku keluar kereta nak cari kawan aku ni…
Nampak laa dia kt seberang jalan…

Haaa korang mesti ingat aku tersadung ke, aku lintas jalan menonong ke?
Ade org hon aku ker? Aku memang dah teraccident ke?
Salah.. nak tahu baca smpai habis

Aku lintas jalan jumpa kawan aku… then kitorang cari restoran Kacang Pool tuu..
Rupa2 nyer kedai tu dah tutup… so kitorang pun menapak pegi kedai d Tom yam kat Damansara Perdana tu…
Agak jauh laa dari parking kereta… so makan2 borak2..lepas sejam lebih aku nak balik…
Then tengah jalan2 tu aku cari kunci kereta..tak jumpaa…dialog camni..

Aku: eh mane kunci ni… susah tol nak cari
Kawan: tertingggal kat atas meja kot..tak pun dalm kereta
Aku: tak laa I tak kuarkan tadi… I dah kunci kereta tadi…

Then aku menapak ke kereta… tiba2 aku dengar bunyi enjin kereta…
HAAAAAHHHHH!!!!!!
Aku : U I tinggal kereta tak tutup enjin, kunci kat dalam….. HAAAHH!!!!
Kwan: u ni biar betul….

Muka dah tak tahu nak buat expression camne..
nak nangis ade(sebab kenapa careless sangat aku ni and pelupa)..
gerun ade(kalau kereta aku hilang…memang menagis tak berlagu laa) ..
Menyesal ade(sebab tak fokus)..
happy ade (sebab kereta tak kena songlap)
tapi aku speechless…

uuhhh dah laa jauh aku tinggal WPK aku… kalau tak free2 jer org songlap…
then aku balik and solat doa banyak2… alhamdullillah Allah tak turun ujian yang teruk2 kat aku yang lemah ini..

*********************************************************************
satu lagi aku nyer English, uish makin hari makin berkarat..
ape yang aku tulis semua salah… itu laa tak prektik kan..
so sape yang perasan kesalahan grammar ayat ke ape…
jangan gelak k.. im trying my best to improve myself..
bukan setakat English… Math pun dah lemah… nak congak memang xdapat laaaa..
bukakje calculator then kira… bukan ape dunia makin moden ,otak pun dah jadi makin malas…dulu math im a scorer, sekarang failure…
tapi2 kalau time sale… aku congak laju jer nak kira harga baju after sale..
hehehe

Then sekarang ni aku cepat terlupa… simptom short term memory lost..
Kalau tiket parking tu aku betul2 kena focus mane aku letak..
Kalau aku simpan sambil borak.. memang lupa laaa..

4 Comments:

  1. sayahappyslalu said...
    dah kategori makcik ni peng.. hihii..

    aku, kaalu bab parking ni, aku amik gambar nombor parking lot tu.. nanti balik takdelah problem kalau lupa.. :P
    Juliet said...
    Fuh.. peng..peng..

    Very the CLOWNSY (clumsy + clown) :D Why its getting worst?

    Apa yang sedang kamu fikirkan sampai hilang tumpuan? Mesti excited nak jumpe Hamba Allah tue kan? Hehehehe ;-)

    Next time buat note peringatan tampal kat stering kereta -- "JANGAN LUPA MATIKAN ENJIN KERETA ANDA"

    Hope it helps. Hehehe. Minom susu banyak2 peng. Sel otak ko belum berkembang sepenuhnya nie (^_^)
    LynnDa @ PeNg said...
    itu laa sel otak aku lom berhubung..
    kena minum susu enfagrow ni...
    makan kismis banyak2..
    angahirmi said...
    pengggggggg.....nape dgn mu niii???? ish...ish...nasib baik xde jadi pape..lain kali jgn buat lagi tauuuuu....hihi

Post a Comment