Tuesday, June 22, 2010

baju kurung cotton readymade

pinjam jap gambar sape ntah...atas ni japanese cotton..sweet kan...

raya tahun nih aku nak ade sehelai baju kurung cotton laaa..
tak pernah ade lagi... walau pun aku rasa cotton xsesuai ngan badan aku yg agak bam bam nih..
tp tak salah kalau mencuba kan...
so aku nak cari yang readymade jer... sebab senang xyah pening nak cr tailor kt KL nih...
lagi pun aku dah serik dah tempah kain mahal2 tp hasil tailor tuh buat mcm menjahanamkan kain aku jer...eeeeee bengang2...contoh nyer last year..stress aku ngan kakak tuh..
dah laa buat besar..pastu dia hilang kan plak kain aku...
cakap sikit punya manis.. aku dikaburi oleh kemanisan kata-kata dia...
sekali buat keje cm sambil lewa jer...eiiiiiiiiii.... xbaik menganiaya pelanggan tau.. kena sumpah seranah baru tau.. kasi bungkus je laa kedai tu...
aku ade jugak tahap kesabaran dia... tp lepas bernego ngan kakak tu makin naik angin ade laa..
telefon x angkat laa,janji jumpa kt kedai tak datang2 laa...eeee ikut kan hati.. nak sekeh2 kepala dia...

oooo berbalik pade kain cotton.. kat mane ek nak cari cotton nih..
hari tuh aku nampak kat pasar karat shah alam (car boot sale)... harga boleh tahan jugak dlm rm100++ yg readymade..
the problem is aku xtahu nak beza kan cotton original ke tak..
aku tengok kain saje belum buat baju ,harga dia dalam rm100-rm150..
tp xmau laaa yg belum siap..
kalau nak beli yang dah siap online mahal sangat.. then tak dpt nak tgk material dia... and takut tak muat plak.. tapi next month nak try survey laa kat car boot sale lagi..
eeee tak sabar tunggu gaji...

bulan nih aku dah over doss shopping... dah laa layan shopping sorang2..saitan bermaharajalela laaa...dah melebihi kemampuan aku dah... ape lagi even aku dah janji xnak pakai cc..aku ter cc jugak... eeee xleh laa bulan sale nih..
bahaya bahaya... aku nak start saving nih cmner... tolong2...
tp ok laa hasil nyer aku dah dpt meja jepun n kerusi jepun utk umah aku...

2 Comments:

  1. Juliet said...
    Peng,

    Aku pon pakai cotton. Hehehe. Nampak cam budak University la tapi x kisah la..aku pilih corak yang nampak dewasa ckit :D

    Tapi memang betol, kain cotton yg belum siap mmg mahal. Mak aku belikan nonoi english cotton 4 meter rm179. itu pn pass offer.

    Kalau nak beli readymade, shah alam banyak. Aritu dorg buat jualan kat SACC Mall. Cantik gilos! Harga not bad bergantung pada jenis cotton.

    Japanese ngan Korean cotton murah je. Sepasang ko dpt dlm RM139 je lepas discount. Tapi jangan salah pilih sebab cotton nie ade yga tulis KasaRubiah la.. ape la..

    Ko kena bwk org yg pandai skit la..yg tua ckit dari ko. Hehehe untuk menilai bukan ape..takot ditipu :D
    LynnDa @ PeNg said...
    kalau aku bawak ko cmne? boleh ke bawak ko? tp ko muda dr aku.. tp kaya ngan pengalaman... hahaha

Post a Comment