Sunday, December 13, 2009

3 days holiday

banyak sangat aktiviti untuk holiday kali nih...
tp xde laaa pg vacation...vacation kt kl jer... hehehe
save duit utk balik kg next week...
sila baca rentetan cerita ku dibawah...

Friday - Sultan selangor besday (11/12/09-Holiday)
aku xtahu nak wat ape hari nih.. memandangkan semua org keje..aku sorang je yang cuti...
so pagi2 i woke up.. i decided to settled a few thingy at KL.. memandangkan KL tak cuti..
so i went to LHDN to get my Pin No.. so next time i have no worries to update my details via e-Filling... mcm last year aku n Yan memang menggelabah habis.. xtahu nak buat ape.. memang aku xtahu menahu sangat laa pasal tax..and aku xtahu pun aku kena byr tax ke tak.. tapi yang aku pasti aku dah ade No Rujukan cukai tuh... SG******* walhal time tuh aku xlayak pun lagi... tp xsure laaa time2 dpt duit lebih dr company tkt dh eligible kot...
last2 dah last minit sangat..kitorang x smpt settle kan...so wat bodo je laaa..
tapi leceh betul laa... aku pg LHDN jalan duta tuh...semata2 nk amik no Pin.. xpyh isi borang ape2.. dia kasi borang BE suruh isi kt umah pastu pos kt LHDN caw lain plak...
memang leceh laaa.. dh laa borang BE dia sgt2 laa complicated.. kalau pakcik2 nak isi nih for sure xpandai nk isi...so sbb tuh laa ramai org x pg lapor kat LHDN...
Then lepas pg LHDN..aku pegi ke KWSP KL... nak register penama.. mak aih ramai nyer orang kt KWSP..rasa mcm dekat pasar laa plak... nk amik no giliran..nk isi borang.. nak tunggu turn...
pastu no giliran tuh ade 4 paparan je.. so bila bertukar kena alert sentiasa...cuba imagine kaunter ade dlm 50 biji..screen no giliran only got 4... so every second screen tuh bertukar... so sentiasa kena alert... tp ok laaa xde laa lama sgt nk tunggu...
so korang semua dh buat penama belum? better pg buat sekarang.. kalau something happen to u.. semua duit hasil titik peluh kamu tuh akan masuk Amanah Raya Berhad..sedekah kat situ..
kalau ahli keluarga nak tuntut memang leceh laaa kalau xde penama...
so 2 masalah aku selesai.. oh satu lagi..aku ade register utk i-akaun kwsp jugak..so next time leh get statement through online..dulu dh pernah buat.. tp ntah ape dh jadi ngan id aku tuh..
Ape lagi aku buat kat masjid jamek tuh sorang2?... aku ronda2 laaa cari tudung semua.. pegi Maju Junction msk esprit outlet... tp xbeli ape2 pun kt esprit.. aku pegi rembat baju kurung china silk sepasang..
Then lepas puas meronda kt area masjid jamek.aku pegi puchong umah kak za jumpa Kak Nani yang br datang dr Kelantan n adik ipar dia...

Saturday (12/12/09)
memandang kan kakak aku pun keja half day..aku pun meng join lan diri aku ngan Malia n Kak Nani..diorang tido umah Su Tie.. then pagi tuh diorang breakfast kat Raju,PJ makan atas daun pisang.. hehhee so dpt laa makan telur ikan goreng,sotong goreng and lobster goreng... tp kesian malia dia xdpt makan semua tuh.. sebab dia alergic seafood..nanti bibir dia semakin seksi...hehehe so makan je laa ngan roti telur ngan kari jer...
pastu aku pegi Ikea join diorg shopping... aku rembat peralatan menukul 1 set.. mane tahu leh pakai nnt... aku tgk diorag yg dari kelantan nih shopping sakan.. main amik jer ape yg berkenan... huhuhu best nye kalau aku berduit gak...
Dlm pkl 3 ptg aku blk...coz dh janji ngan linda mat desa nak g tgk BB linda keria dekat umah dia...
hehehe comel bb dia.. hidung mancung betul...
nama bb dia Qaseh Qistina Batrisyia..abis laa anak diorg nnt.kena ade 2 IC sbb nama panjang sgt... Mlm tuh aku pg puchong lg..sbb kakak aku (kak za) buat mkn2 utk kakak aku (kak nani)..

Sunday (13/12/09)
hari ahad ade Wedding Shikin Omar kat sabak bernam.. Cikin nih suka merempat kat bilik aku masa kt UM dulu.. dh mcm roomet ketiga dh...sbb roomet dia xbest..so selalu laa buat2 keje gile ngan dia n Lina..so kitorang siap awal2 coz nk gerak dlm kul 9pg..tp lmbt sikit biasa laa..kitorang tuh sape? linda mat desa,aku,ira,dora kawan UM satu fakulti dulu...so sampai sana dlm kul12pm. ok laa xde laa sesat sgt...
so smpt laaa tgk cikin sanding.. and jumpa laa beberapa kwn UM yg dh sekian lama xjumpa...
aku pun dh lupa dh nama masing2... ingat muka jer...
ok sorang dh selamat... pasnih sape punye turn plaks...

oh gambar2 banyak gak...nanti laa aku upload... lupa nk bwk blk cabel fon laaa...

5 Comments:

  1. eliyana said...
    peng, ni dora aspalela ke maksud ko???
    then syikin ni yg mane satu ye??aku kenal ke...upload lh gamba cepat...
    LynnDa @ PeNg said...
    a ah dora aspalela...
    cikin tuh tunggu aku upload gmbr laaa...
    sayahappyslalu said...
    LHDN and KWSP, senang buat online aje.. aku dah start buat semua online sejak start keje dulu.. tak berbaloi tunggu lama2 kat kaunter.. dahlah masa terhad nak pegi kaunter2 kerajaan ni..
    LynnDa @ PeNg said...
    a ah yer laaa.. sbb tuh time bercuti nih pg sana.. sbb nk mintak pin no semua..
    kalau tak sampai ke tua aku rasa x pg buat... hahahha
    lepas dpt pin no tuh senang sikit keje aku..
    LynnDa @ PeNg said...
    a ah yer laaa.. sbb tuh time bercuti nih pg sana.. sbb nk mintak pin no semua..
    kalau tak sampai ke tua aku rasa x pg buat... hahahha
    lepas dpt pin no tuh senang sikit keje aku..

Post a Comment