Monday, December 21, 2009

Cuti Awal Muharram

Jumaat cuti lagi.. yeah nih cuti Awal Muharram plak..
so aku decide nk balik kampung laaa... lagi pun cousin aku kawen..
yg blk kali nih malia,aku,kak za n kak nani...
ape lg aku buat kt sana... aku pg kenduri laaa ape lagi...
Kenduri Pok Ang and Linda (cm nama aku plak)..linda nih orang sarawak..jauh kan..
otw balik kenduri aku singgah jap kt Hai peng minum kopi..wajib singgah nih setiap kali balik..




uih gayut ngan sape tuh..siyes je..
dekat hai peng nih...

then after kenduri aku pegi pantai telok kalong...
tp kitorang x mandi just makan2 buah kt tepi pantai...
aku nmpk xde org mandi pun hari tuh except 1 family jer...
sebab ombak besar... tup tup korang tahu ape terjadi...
tengah kitorang borak2 tiba2 kt sebelah hujung pantai 1 ag.. ade org lemas..
aku first time tgk kejadian nih depan mata..
aku nmpk kepala org tuh tenggelam timbul kt tengah laut...
ade laaa org nk pg ngan kayak..tp xdpt sbb ombak besar...
so tengok jer laa xdpt nk buat ape... lama2 kepala tuh tenggelam...
kesian kt arwah..kesian kt wife dia yg ngah pregnant n ade anak 2...huhuhu
ade masuk paper semalam...

15 minit sebelum dia lemas..ade surfer kt sana.. tp diorg dh balik..kalau x sempat laa
surfer tuh g selamatkan dia...
tp dah ajal nk buat mcmana... bomba sampai pun xleh nk wat ape...
org tuh pun dh tenggelam... so malam tuh baru diorg buat gerakan mencari...
dlm 9.30pm lbh tuh mayat tu timbul sampai ke tepi...

then besok dh nak balik... hntr kak nani dulu nk blk kelantan..tp bas plak rosak...
tiket lain semua dh abis.. so kitorg bwk kak nani blk kl laa dulu..beli tiket kt kl..
smpt laa singgah makan2 kt Kuala Kemaman.. nasi lauk kg,budu,ulam.. makan kt tepi pantai..besttt
ngan angin sepoi2 nyer... pastu beli otak2 n sata.. baru bertolak balik..
sepanjang jalan asik hujan je non-stop..byk accident..ade dlm 6 kali... aduuuhhh...
nih suasana restoran tepi sungai kemaman..
lauk kampung...sedap...

2 Comments:

  1. Unknown said...
    nape tak amek gamba kejadian.. di mana ada peng di situla ada macam2 jadik.. huhu..
    Unknown said...
    hai peng lagi??
    still tak paham hai peng tu ape..
    =P

Post a Comment