Wednesday, December 15, 2010

back to UNI

recently ramai plak orang dok tanya aku pasal issue study...

ade yang nak sambung study laa.. ade yang tanya how to calculate GPA laaa...
aduuhh aku dah lupa semua itu.. dah almost setengah dekad aku graduate..
so aku pun study laa sikit kan... camne cara nak apply... duration of study...
fees dia...if part time study camne.. full time study macamana...
sambil2 tuh aku curi2 tengok nak sambung master... takut plak nnt nak kena wat research laa..
kalau exam ok lagi... tapi orang cakap kalau nak sambung master better amik course work... 
takyah pening wat research yang detail terlampau tu...

pastu kawan aku dari jepun tanya.. camne grading kat malaysia..
takde markah ker? ape dia ingat kiter zaman sekolah ke main markah2 nih... hehehhe

wah nih memang mengimbas kenangan time UNI dulu.... dulu masa uni aku rasa aku tak enjoy betul2 life aku... sebab circle of fren aku kat uni sangat laa kecik... jauh nak kawan ngan laki... semua perempuan... kalau kat fakulti aku tuh lelaki2 sombong sikit.... semua budget hensem... nyampas i... tu khas untuk fakulti aku laa.. sangat tak best... beza ngan fakulti engineering... best jer.. malay chinese girls boys bercampur.. nak buat aktiviti pun senang...

nih buat aku nak sambung study gak nih... hehee
tp berat sangat laa kalau nak sambung master... takut takleh catch up... kawan aku yg amik master pun cakap kena banyak bersabar laaa.... memang totally different dengan degree... sekarang ni berlambak2 orang sambung master... for now kalau degree tu orang pandang sebelah mata jer... tapi for this time ok lagi laaa...
imagine 5 years coming... memang degree tu orang pandang sebelah mata jer laaa...
so saingan tu makin tinggi... lagi pun sekarang nih budak2 makin bijak...
hisshhh takut plak bile fikir.. kalau pikir macam nih terus aku terpikir nak masuk keje gomen...
at least secure sikit masa depan aku.... itu laa orang melayu fikir nak senang jer...hehehe

0 Comments:

Post a Comment