Thursday, December 30, 2010

tap for washing machine

akhirnyer baru laa leh upload gambar...
ish aku dah create blog baru dah...
tahu takut aku migrate blog...
tiba2 jer dia dah ok...
time aku berkobar2 nak karang blog dia takleh plak... hish...
oooo aku nak share pasal nak sambungkan paip mesiin basuh ngan kepala pili kat umah aku...
dari dulu lagi pili umah aku ni bermasalah... bukan masalah ape.. sebab pili dia tu agak besar diameter dia..
so kitorang mengalami masalah bile nak sambung kan ke paip getah...
eeee last2 kena tukar kepala pili...
yang latest ni aku ade beli mesin basuh ngan emy...
then the problem is aku takleh nak sambung ngan kepala pili kt umah aku...
dah macam2 extension aku cuba... last2 the solution is.. beli kepala pili baru...harga pun murah jer...
aku jalan2 kat ACE Hardware.. macam2 kepala paip ade... 
nak senang aku just beli kepala paip yg khas untuk sambung ke paip mesin basuh...
takyah dah susah2 cari kepala extension...
tapi emy dah provide dah pili paip tuh n kepala extension tuh... thanks emy...
ooo pasal pasang paip aku memang failed.. maklum laa im just a girl... tools pun xde kat umah ni..
aku call laaa si Saiful ni as kawan aku tolong pasang kan pili nih...
rupa2nyer senang jer nak pasang... now i know...
sekarang dah seronok leh basuh pakai washing mechine auto....
masuk baju then tinggal jer...
sebelum ni pakai manual... dryer pun dah rosak... kena sentiasa berjaga2..
kadang2 tu aku kumpul dulu baju baru basuh... malas nak tunggu2 nih...
baju pun kena perah manual.. penat2...

 ni laa pili paip yang gedabak... getah pun kena cari yg tebal then kena panaskan kt hujung baru laa sumbat kat lubang pili tuh... kalau tak dia  tak masuk...
 operasi memasang pili air.. senang jer.. aku leh buat... tgk muncung paip tu.. terus leh sambung ke pili paip..
tadaaa... dah siap...

0 Comments:

Post a Comment