Sunday, December 12, 2010

spent time with my mother

weekend nih jumpa mak aku lagi... biasa laa weekend jer g jumpa mak tersayang kat puchong... 
dia stay umah kakak aku..
weekdays payah sikit... after office hour kalau nak pg puchong memang bercinta laa dengan traffic jam..
mau amik masa 2 jam... fuuhhh jem teruk pg sana.. sampai dah malam... tak sempat panas bontot dah kena balik sebab esok nak keje...
kalau nk travel dari puchong nak pg ofis... situation dia sama laa mcm balik keje.. jam teruk giler...
tapi tiba2 mak aku suh aku beli tiket balik kampung dah...
aik baru jer dok seminggu dah nak balik?? biasa paling sekejap pun dia akan stay 2 minggu...
dia cakap sebab bawak anak buah aku... kesian gak dia muka moyok jer...
tak happy langsung datang KL.. bawak jalan2 pun muka camtuh jugak...
so mak aku pun nak balik awal laaa...
so sabtu tuh jalan2 je laa... pegi jusco pegi makan2....
ajak mak aku g ngeteh..hahaha
 susah betul nak suruh mak aku senyum... aku plak yang terlebih2 posing... 
"mok senyum" aku plok yang tak pandang kamera...
hah baru dapat snap betul2.... tu pun senyum tak ikhlas... biasa laa orang tua kan...
bile lagi nak buat mak kiter senyum... ade seseorang pesan kat aku...


"time sekarang ni laaa peluk cium mak puas2... sementara dia ade... dia dah takde baru menyesal...
kena ceriakan mak... jangan buat dia sedih.."


mmm kadang2 aku selalu gak terbuat mak aku sedih.... dosa plak aku rasa...
tapi biasa laa orang tua2 memang suka berleter... nanti kiter tua pun macam tu jugak...
kadang2 tak sedar aku pun tertinggi suara aku kat mak aku gak... dosa lagi....haishhh mintak maaf banyak2 mak...
 rambut kena tiup angin ke tuh? my niece n my beloved sister...
kalau lepak kat D Noor ni.. memang ni menu favorite kitorang...sampai mamak tu dah kenal dah...
roti nan + ayam tandoori... ayam tandoori dia memang marbeles... rasa juicy masam2 asam limau...
tak macam certain2 tandoori  masak sampai keras... kering jer... yang kat d Noor just nice...
kalau nak cuba.. mamak ni opposite dengan IOI.. ade dekat belakang stesen minyak mobil kot... and hotel sun Inn..memang sebelah Hotel Sun Inn... betul2 tepi LDP...


then sunday afternoon pegi hantar mak aku kat putra station... eh gmbr aku n kakak aku plak ade... gambar mak aku xde.. hahaha
sementara tunggu bas sempat melencong ke The Mall... aku berjaya merembat seluar Ali Baba...
best gak pakai seluar nih...

1 Comment:

  1. Unknown said...
    ni apsal sampai 2 post yg sama ni maciku?? hehehehe...

Post a Comment