Sunday, December 26, 2010

summons clearance sale

yes baru je settle bayar saman tahun 2007.. speeding.. ish saman ekor ni, aku mane pernah speeding kat highway.. my car not allow speeding... hehehe
dulu aku tengok rm300.. aku ignore je laa malas nak bayar.. lagi pun lepas je aku renew roadtax..
may be sebab 1 saman je kot..
baru2 ni aku dengar polis tak nak berkompromi dah... sape ade saman even satu takleh renew roadtax..
kalau ade gak leh renew 6 bulan jer... 
lagi pun sekarang ni PDRM buat Year End Sale 50% bagi saman lama..
ape lagi bayar je laaa rm150... aku bayar through MYEG.. senang.. 
nak bayar guna Bank transfer or credit card pun boleh.. just charge rm2 dikenakan oleh MYEG..
ok laa dari nak pegi beratur kat JPJ nak bayar saman.. minyak lagi tol lagi...
senang settle... thanks MYEG...
dah 2 kali aku bayar saman guna MYEG.. sekarang ade diskaun baru untuk saman..

*1-15 hari 50%
*16-30 hari 30%
so kalau dapat saman tu cepat2 laa bayar...  jangan tunggu lama2 nanti lagi mahal..
ooo and sebelum bayar tu make sure all the details betul tau..
kadang2 ni JPJ pun leh buat silap...kawan aku pernah kena saman 2 lagi sebab speeding..
tapi hari,waktu n tempat yang sama... macamana tu?
call diorang.. diorang cakap silap key in... pastu kena settle kat cawangan JPJ yang kena saman tu... gilo ko apo...diorang nyer mistake kite plak yang susah..


oo pasal renew roadtax and insurans guna MYEG aku tak pernah cuba lagi...
sebab aku rasa macam leceh plak... tapi tak pernah cuba..
sebab aku biasa just call orang insurans.. dia calculate semua...
aku just bank in jer.. esok tu roadtax dah sampai...
tapi aku ade dengar citer.. renew insurance kat MYEG nih lebih murah..
aku try laa renew next year through MYEG...


bil letrik pun aku bayar guna MYEG... tapi ade caj rm2 laaa...

2 Comments:

  1. angahirmi said...
    mahal la peng, kalo byr bil elektrik kna caj smpai rm2. baik guna online banking je. stakat yg aku gna online cimb n bank rakyat, x penah kena caj pn. baik mu tukar, jimat sket...rm2 tu blh masuk tabung shopping...hihi :)
    LynnDa @ PeNg said...
    alaa sekali sekala jer aku bayar bil letrik... tak silap aku sekali jer kot..
    biasa aku guna untuk check bil aku kalau aku lupa bawak resit.. sebab dia ade keep amount bil..

Post a Comment